ALLEHELGENSDAG ELLER SOM MAN OGSÅ KALLER DENNE DAGEN «ALLE SJELERS DAG» ER EN DAG FOR Å HEDRE OG MINNES DE DØDE.
Egentlig er dette 1 november,men man begynte å «feire» denne dagen første søndagen i November for endel år siden.
Jeg har ingen forhold til verken de døde eller sjeler så dagen betyr ikke noe for meg,jada det synd at faren min er død at besteforeldrene mine er døde ene onkelen,ene søskenbarnet osv ,men ser ingen grunne til å gjøre noe ut av det akkurat denne dagen.
Minnene kommer jo frem til tid og annen uansett.



DAGEN STARTET EGENTLIG MED EN LØPETUR MED HU JEG PLEIER Å LØPE MED.
Veldig greit det og formen var bedre igjen i dag etter litt uforklarlig høy puls i 2 dager.
Litt høy var den også i dag,men ikke i nærheten av på fredag og i går.
Setemuskulaturen var også mye bedre i dag,så det manuellterapeut Jonny Høgset sa til meg for 25år siden at muskulaturen ,hvis den er overbelastet trenger foruten behandling å bli brukt og ikke bare lett og rolig men også fort og hardt, innenfor en viss grense, for å bruke alle muskelfibertyper.
Nå ække jeg noe ekspert på dette,men man har jo flere typer muskelfibre i muskulaturen og hvis man bare trener f.eks rolig benytter man kun en type og sjansen for overbelastning er derfor stor.
Det samme er jo hvis man bare trener hardt.
Derfor er variasjon av intensitet viktig både når man er skadefri og når man er skadet.
(Og så er det jo viktig for å bli i bedre form,men det skjønner jo alle håper jeg 😉)
Så gårsdagens intervalløkt var nok i så måte positiv i behandlingsøyemed..

TILBAKE TIL LØPETUREN I DAG PÅ FORMIDDAGEN.
Det gikk helt fint helt til jeg ble med på et ukontrollert drag på slutten fordi Benedicte overtok en hund som dro henne opp i fart 😉 og jeg kunne jo ikke slippe 🙈 så da reiv jeg vel opp litt igjen ,men men satser på at det leger seg fort.




TRENINGSØKT 2 ,NY KORT LØPETUR OG 45 min YOGA.
Løpeturen gikk helt greit,litt smerter i sete selvfølgelig ,men ikke verre enn at det gikk helt greit i hyggelig tempo.



YOGA HAR JEG VÆRT FLINK TIL I DET SISTE.
Nok engang kan jeg vel takke Benedicte, for hun tipsa meg om noen treningsprogram på You Tube egentlig mye styrke for kjernemuskulatur ,men jeg fant etterhvert noen Yoga-snutter som jeg ville prøve for,rett og slett å bli mer fleksibel i ledd og mykere i muskulaturen.
Og selv om jeg fremdeles er stiv ,så ser jeg jo store forskjeller på enkelte muskelgrupper også har jeg garantert blitt sterkere i mave og bekken på grunn aqv disse styrkeprogrammene.
Mye bedre for men enn å surre rundt på et helsestudio.

ELLERS FORUTEN AT DET VAR GREIT AT JEG FIKK BEKREFTET AT WH KUNNE SLÅ LFC,SÅ HAR JEG «DYKKET NED I ARKIVENE» FRA ET LANGT IDRETTSLIV.
Og det er jo artig.
Lovte en å sende noen bilder og ja jeg fant noen ,men trodde jeg hadde flere.
Men resultatlister og avisomtaler har jeg i «hauger og lass» og det var litt artig å skumlese over noe å faktisk se hvor mye man har vært med på og ikke minst hvor ofte man konkurrerte……..det var jo hver uke året rundt.
TROR JEG SKAL LAGE EN EGEN REPOTASJE OM DET VED EN SENERE ANLEDNING OG PRØVE Å IKKE FOKUSERE PÅ MEG SELV,SELV OM DET ER LITT VANSKELIG I OG MED MANGE AV AVISUTKLIPPENE OG OMTALENE OMHANDLER MEG .
Men ja jeg skal gi det et forsøk å prøve å gjøre det skikkelig.

SIDEN WESTHAM VANT 3-2 I DAG KAN JEG JO LEGGE TIL ETT BILDE😉
Spilt fotball jeg også,fra jeg var 7 til jeg ble syk 17år, og scora endel mål og var alltid på treninger så sant det ikke kolliderte med en friidretts-stevner.
Fotball er artig,sosialt og en fin vei inn i idretten på………og Norway Cup husker jeg var «helt magisk»

HA EN FIN MANDAG.

Forresten for de som er opptatt av treningstimer,km osv .
4 hardøkter med joggesko ,men kun en på flatmark.
Total trening i timer : 14.31t ,så jeg er jo flink….normalt har jo vært de siste 30åra 25-35t. på denne tia av året.
Antall økter: 10 hvis man sier at styrke/yoga rett etter løpeturer er 1 økt,ellers blir antallet 17.
Løpt :98km.