Skate på Brunes. Gikk IKKE i baris bare for å si det…..så gal er jeg ikke …..

2 TRENINGSØKTER,NM PÅ SKI PÅ TV OG HÅNDBALL VM.
Stort sett det jeg har gjort i dag bortsett fra å legge sammen en haug med klær og det vanlige ,vaske klær og rydde (når jeg har tid)

SKATE PÅ BRUNES .
Har jo bestandig lyst til å gå halvhardt når jeg skøyter på ski,men klarer å beherske meg i 2021 og det var egentlig bare ei «flyte-økt» ,teknikken satt bra og formen er veldig god .Så 39km var liksom «greit nok».
Men det skal sies at jeg kun har ski som det overhode ikke er noe glid i,så hvis jeg hadde sett at jeg kunne dundra rundt på under 3min pr km er jeg redd jeg i dag hadde gjort noe jeg absolutt ikke bør…..gå halvhardt…….noen ganger klikker det oppi hue ,men ikke i dag.

Det var greit på 90-tallet,men ikke nå 30 år senere 😜
henter meg riktig nok fort inn etter trening,men erfaringsmessig sitter halvharde økter litt lengre i kroppen nå enn før desverre,så det blir for det meste veldig rolig bortsett fra de intervalløktene jeg har.

.

NM PÅ SKI 5KM FOR KVINNER OG 10KM FOR MENN I KLASSISK STIL.
Sier jo at jeg ikke er så interesserti idrett på TV og det er riktig,men akkurat NM på ski syns jeg er moro å se på.
Litt dårlig med lokale løpere syns jeg og skuffende at ikke alle de beste stiller,men men sånn er det i 2021 og det er jo grunner for det.
Artig med «uventet» seier i herreklassen .

Blant damene derimot knuste jo Johaug alle ,nok en gang men på 5km ser det jo litt mer spennende ut enn på lengre distanser og må jo berømme Kathrine Harsem etter alle de problemene hun har vært igjennom ,offensiv gåing og sølv…….sånt liker jeg 🙏

TRENINGSØKT 2 CALMA FITNESS.


jeg kan løpe og gå på ski timesvis og tro at jeg er jævla godt trent,og ja jeg er godt trent akkurat til det,men for å unngå skader må en trene muskulaturen som normalt ikke er i bruk og derfor utfordrer jeg meg selv og er med på dette.
Og jeg kjenner det,ja,her er det mye å jobbe med,men utrolig morsomt.
Enkleste måten å bli skadet på er å utføre samme ting hver dag med samme intensitet.
Nå løper jeg og går noen ganger på ski/rulleski i ulik hastighet slik at alle muskelfibre får blodgjennomstrømming og sånn sett reduserer faren for overbelastninger.
Men styrkemessig er det mange muskler som aldri blir brukt og nettopp disse musklene er også viktig å trene for å unngå skader.

Også treffer man jo nye folk ,det er jo en berikelse i livet bare det ,så dette er jo bare morsomt selv om jeg sliter litt med noen øvelser….men men det fikser jeg etterhvert 👌

VM I HÅNDBALL.
Første kampen jeg ser faktisk,er ikke så interessert i herrehåndball,men må jo nesten følge litt med når det er VM.
Norge vinner nok i dag,så får vi se hvordan det ender til slutt .

HA EN FIN KVELD .