Verptjern.

Ingen ting er som å ta på seg joggeskoa når varmen stiger og kjenne den slår i mot deg,svetten renner,pulsen slår og ingen vind som gjør at en blir nedkjølet…….da liker jeg meg aller best 🙂 Var riktignok ikke noen varme som slo i mot meg i dag….tross alt bare 20-25grader,men det var en fin tur.

I dag tok jeg på meg joggeskoa og løp/jogga på tidligere kjente trakter med bl.a Glomsrudkollen og Bjørndalskollen som mål for turen.

Selv om jeg nok har løpt flest turer oppigjennom årene i områdene fra Hovlandsfjell til Breili er jeg også godt kjent i den sydligere delen,men jeg har aldri lagt merke til de flotte vannene og de fine hyttene før.
Siden jeg nå er 20-25år eldre enn sist jeg dundra i vei på stiene i dette området har jeg i dag litt mer tid og ro til å stoppe ta bilder og egentlig nyte naturen,også er vel en liten grunn at jeg er litt småskada i en legg/achilles så jeg må jo ta det med ro 😉

GLOMSRUDKOLLEN 595 m.o.h.
Har vært der mange ganger,men kun en gang med utgangspukt fra «Åmot sentrum» så da klarte jeg selvfølgelig å ta feil sti fra Holotjernsveien og til toppen……men men etter litt tankevirksomhet oppi hue kom jeg rimelig greit frem.

RESTEN AV TUREN HADDE JEG I HUE FRA ÅR TILBAKE.
Trenger ikke skrive så mye mer om det(turen kan sees på Strava),men et tjern jeg syntes var veldig fint var Maurtjern 😉 ellers løp jeg forbi Store Vindsjø,Damtjern,Verpputten og Verptjern.
En helt grei veldig rolig tur…..

BADESTRAND NESTE PÅ PLANEN.
Alle dager med 25grader eller mer må tilbringes ved vannkanten 😉
Badevannet i Tyrifjorden….tja en kan ihvertfall duppe seg ,men for meg er det litt for kaldt til å bade i den forstand at man ligger uti og plasker.
Masse folk og etter ca 1t tør også jeg å går litt rundt og prate med folk …….ja jeg er sjennert og settingen har veldig mye å si ,så på badestrender går jeg borti til de jeg føler meg veldig trygg på 😉

Sånn har sikkert mange andre det også……men hadde jeg vært i en annen setting kunne jeg sikkert pratet med alle…….sånn er det….

ETTER Å HA BESØKT BÅDE SØSTRA OG MUTTERN HAR JEG DA VÆRT PÅ «FARTA» I 11-TIMER I 20-28GRADER,MASSE SOL.JA EN ALDELES NYDELIG SOMMERDAG……NOEN GRADER TIL NÅ SÅ BLIR DET HELT OPTIMALT 😉