Fra innleggelse i mai.

DET ER NESTEN FOR GÆLI Å STÅ OPP FØR KLOKKA 10 PÅ EN FRIDAG,MEN HELSA ER VEL VIKTIGST.
Bildet over er jo årsaken til at jeg heldigvis blir sjekka både i «hue og ræva» og ingenting er jo bedre enn det.
Ikke noe alvorlige greier i dag bare en blodprøve i forhold til THYROIDEA.
Senere i dag skal jeg til Sandvold akupunktur og massasje etter at jeg fikk «en trøkk» i en legg i går kveld mens jeg var ute å løp…..og må si servicen er god når jeg kontaktet behandleren seint i går kveld og hun satte meg opp til time allerede i dag.
Men jeg er jo sånn fordi jeg har drevet idrett i alle år «hvis jeg har mistanke om skader eller overanstrengelser så blir ulike behandlere/leger kontaktet umiddelbart .

ELLERS GÅR DAGENE SOM DE GJØR MED JOBB OG TRENING.


TRENINGENE DE SISTE DAGENE.
Etter å ha opplevd en vanvittig god form tirsdags hvor jeg løp fortere enn på mange år og pressa pulsen nesten opp til max uten å få syre i musklaturen har øktene etterpå vært preget av slapphet.
Har trent 4 -5 økter,(2xrulleski,2xstyrke,1x løping) sikkert bortimot 8 timer, på 2 dager,men de har vært rolig og daffe og sånn har jeg også følt meg.
Men men sånn er det.
Når jeg er litt daff blir det som regel litt mer rulleski enn planlagt fordi rulleski , spesielt staking og klassisk er en treningsform som en kan gjøre veldig bedagelig.
Skate derimot kreves litt mer puls uansett fordi beina er aktivisert hele tia……men løping er selvfølgelig hardest uansett om man bare så vidt jogger og derfor veldig tungt når man føler at formen ikke er all verden.

Derfor vil jo også jogging være den beste treningsformen for folk som ønsker bedre fysisk form.(så sant de da ikke har noen skader eller funksjonshemminger som gjør at de ikke kan løpe)
Start med å GÅ UTENDØRS (ikke på tredemølle) og så etterhvert begynn så smått å jogge 😉 det er mitt beste tips …….

I DAG BLIR DET EN TUR PÅ ØSTÅSEN OG SÅ EN RULLESKITUR.
ØSTÅSEN eller FINNEMARKA NORD som man også kan si er et flott treningsterreng og turterreng.
Jeg starter i 99% av tilfellene med skigang opp Dokka-løypa fra Tyrifjord hotel eller Vikersund stadion og hvor jeg så løper hen når jeg kommer opp er avhengig av hvor lenge jeg har tenkt å være ute………



FOR DE INTRESSERTE…..HER ER DE 2 SISTE DAGERS ØKTER PÅ STRAVA.


HA EN FIN DAG.
VAR KALDT UTE PÅ MORRAN I DAG……..2 GRADER…….MÅ SI JEG LENGTER TILBAKE TIL SOMMEREN