ETTER 2 BEINTØFFE INTERVALLØKTER MED JOGGESKO TIRSDAG BLE DET I GÅR ONSDAG EN VELDIG ROLIG LØPETUR MED HANS EGIL.
Før i tia hadde «vi» en runde ,den såkalte LORTA_RUNDEN fra Riksveien,inn til skytterbanen på Flannum,Abelonene,Presterudmyrene.langs Lorta over et par høydedrag før vi kom tilbake til «Månen» som er ca 2km før Abelonene ,og deretter ned til riksveien eller nærmere bestemt hjemstedet til Roar og Tore Bye.
Dengang var dette en fin runde på ca 1.5t hvor stiene var enkel å følge …….mener jeg har løpt den på 1.18t og Aaby mente han hadde runda turen på 1.12t.
Husker jeg noen ganger løp den 2 ganger hvis jeg ikke gadd å løpe 3-t turene vidre innover Flannumsmarka.

Nå er mye gjengrodd spesielt fra Lorta og over til Månen,så på gårsdagens tur tok jeg en ekstra runde for å være sikker på at jeg ikke rota meg helt bort,men alikevel bomme jeg litt siste delen og kom ca 5-600m for langt mot nord.
Er tross alt minst 20år siden jeg har løpt den runden,løp riktignok samme runde i 2020 men motsatt vei og det er veldig annerledes,tro det eller ei.
Men alt i alt en fin runde …..var veldig bløtt i Presterudmyrene ,men det er jo sjelden det ikke er bløtt der etter det jeg kan huske fra gammelt av.
Formen min var helt grei ,beina var lettere enn antatt og alt gikk helt greit,selv om jeg tryne 5 ganger underveis men det er helt normalt når jeg løper «sakte» da blir jeg litt ukonsentrert 😂


DAGENS TRENING BLE LITT ANNERLEDES ENN PLANLAGT.
Jobba noen timer ekstra på formiddagen ,helt greit,og kutta dermed ut den planlagte timen med skøyteski.

Hoved-treninga var uansett intervall med Modum FIK,kort,hardt og effektivt.
Ikke den intervalløkta jeg liker best,men sannsynligvis en av øktene jeg har mest igjen for….trenger litt fart i beina……..men overvurderte meg nok selv litt i dag ,som vanlig, så det ble veldig tungt siste 8 draga,men så lenge jeg klarer å holde sånn noenlunde følge med de beste skal jeg ikke klage.
Syns det er morsomt jeg og det er tross alt det viktigste…..


Ellers har jeg trene 2 styrkeøkter….litt over 2t til sammen ……..helt vanlig styrke kun for å som jeg sier»holde ryggraden oppe,mangen inne og unngå skader».

DA FÅR EN «TA KVELDEN» .
Nei nei ikke legge seg da,det er mange timer for tidlig ,men slappe litt av se litt på Tv og ikke minst høre på musikk.