NÅ HAR VI HATT KALDT VÆR I 4 UKER? SÅ NÅ KAN DET JO BARE FORTSETTE FOR PÅ DAGTID VARMER SOLA GODT.
Man kan klage på været,men får uansett ikke gjort noe med det så man får bare se det positive i de kalde dagene vi har hatt nå.
Skiføret er glimrende,man kan gå på skøyter på de fleste tjern som er brøytet,faktisk kan man gå på skøyter på Tyrifjorden også.
Alpinanlegget er godt besøkt ,takket være stabil kulde.
Barn og voksne kan leike i akebakker .
Barnehager og skoleklasser kan ta noen timer utendørs med ski,skøyter og akebrett.
Det er fint å løpe på beina for de som liker det.
Alt dette er gull verdt for folkehelsa både fysisk og psykisk og spesielt i disse «virus-tider» hvor mye har vært og fremdeles er nedstengt.

Blir litt glad inni meg når jeg ser fra Stavanger at skoleklasser bruker bl.a Mosvann til ski og skøyter og at ikke bare mine barn ,men alle kan få et snev av vinter et sted hvor vinter er en sjeldenhet.

JEG HAR SOM VANLIG VÆRT PÅ JOBB,TRENA OG SKAL PÅ JOBB.
Dagens kondisjonsøkt bestod av rolig skate i lysløypa på Brunes og de første jeg traff var bl.a min mor som hadde funnet frem skiene.
Hu er sprek hu i en godt voksen alder og med lysløypa 50m fra hjemmet er det jo lett å ta seg en tur,som som også mange andre gjør i disse dagen ,så kunne man ønsket at det var 15cm mer snø slik at det var løyper også på jordene,men det er det ikke pr.d.d.

Jeg gikk snaue 40km uten den beste følelsen,teknikken satt overhode ikke,men skylder mest på skiene som både glir for dårlig og har for lite spenn på sånt føre sånn at de sklir utover litt hele tia og når jeg er svak i høyre hoft blir det endel «kav» og ble veldig stiv i et par muskler i låret og uten at jeg skal brife med hva de enkelte muskler heter så tror jeg de 2 som blir mest belastet heter «vastus lateralis og vastus intermedius» og spesielt den siste kan medføre knesmerter også(hvis jeg ikke tar helt feil),men men sånn er ,litt styresnø hadde vært fint.

TABATA.
Trodde jeg hadde meldt meg på på en time med tabata på Calma fitness i dag,men når jeg sjekket timeplanen var den timen fjernet.
Så da ble det TABATA hjemme i steden,må jo holde seg til planene 😉 og det er effektiv trening for en «gammel» stiv kropp og litt slitsomt hvis man gjør det skikkelig.
Og jeg gjør alltid all trening skikkelig.
Ble 45 min ganske så effektivt…….programmet x 8.


DA ER DET JO BARE Å CHILLEN DA FØR JOBB.

HA EN FIN TORSDAGSKVELD MED ELLER UTEN TRENINGSKLÆR,JOBB ELLER YOU TUBE .