KROPPEN ER LITT RAR FOR TIA OG HAR FORSÅVIDT VÆRT DET SIDEN JEG BLE FORKJØLA I BEGYNNELSEN AV OKTOBER.
Men men en legetime med alle mulige blodprøver vil jo gi et svar på det, sannsynligvis.
Mistenker at jeg har hatt covid-19

FRI FRA JOBB FREM TIL ONSDAG SÅ DA BLE DET 2 ØKTER I DAG OG DEN FØRSTE SAMMEN MED BENEDICTE SOM «VANLIG».
Heldigvis ble den utsatt 1.5t for i dag var jeg usedvanelig trøtt på morran uten egentlig noen god grunn.

MEN NÅR VI KOM IGANG VAR ALT HELT GREIT.
Treningsplaner ble lagd underveis og alltid blir det snakk om mål for tider og konkurranser ,dvs jeg lar målene mine bli værende inni hode mitt foreløpig for de er ganske mye bedre enn jeg har prestert på veldig mange år,men jeg vet jeg kan hvis jeg gjør ting riktig, er skadefri og klarer å være motivert over tid og ihvertfall det siste ,om ikke alle ,er lettere når man er 2.

Og konkurranser blir jeg med på uansett ,så lenge jeg ikke er på jobb eller som nå er litt småskada,men å dra alene rundt omkring ,det gidder jeg ikke mer…….Vært nok alene rundt omkring i Norge og Sverige på ski- og rulleskirenn oppigjennom livet, så i en alder av 55 er det totalt uaktuelt ,men JA sammen med en eller flere ,det er bare kult.
Ikke skirenn eller rulleskirenn da,men løpskonkurranser og kanskje på løp man aldri har vært 👌
Midnattsol-løpet i Tromsø hadde vært kult……tror jeg er jævla god «midt om natten» 😂 forhåpentligvis til å løpe også 🙈



Uansett artig å ha mål å strekke seg mot og skulle de ikke innfris for min del ,ja så går ikke verden under av den grunn har vært med på mye og opplevd mye jeg både oppturer og nedturer inne idrett.
Men joda jeg har trua ………
,

Og derfor er det fint å trene mye med Benedicte for da kan hun «holde meg litt i øra» sånn at jeg ikke gjør som jeg alltid har gjort «kline til med med mye og hard trening når jeg er i form for så å gå på en smell».
Liker folk som er 100% ærlige jeg og sier rett ut hva de mener og tenker om egentlig alle ting,men da må de tåle det samme tilbake og det ække noe problem her for vi er veldig trygge på hverandre og kjenner hverandre veldig godt og det er viktig 👍

Også er jeg 100% sikker på at jeg gjør henne bedre så sant jeg ikke «forfaller i form»noe jeg ikke har planer om å gjøre.
Som hun sa»du må ikke forfalle for du er den beste treningspartneren over tid» (brukte ikke akkurat de ordene ,men poenget blir det samme)

Jeg legger ihvertfall mye i akkurat dette ,fordi jeg syns det er veldig moro, også har vi jo muligheten fordi vi begge jobber turnus og ofte har fri på dagtid
Men det vil jo alltid variere på hvor mange økter vi kan trene sammen……akkurat nå har det klaffet bra og så vil det være uker hvor det klaffer dårlig….begge har jo jobb og familie som kommer i første rekke,selv om jeg står litt friere sånn sett når det ihvertfall gjelder familie.


Og med litt innspill på spesifikke økter fra andre som er på litt høyere nivå og som følger utviklingen i treningsmetoder litt bedre enn jeg gjør så har jeg trua 👍 er vel ikke noe revlusjonerende treningsmetoder de siste 30 åra da,folk kunne løpe fort før også…….men greit med innspill og når sant skal sies har jo jeg aldri trena for å løpe fort,kun trena for å gå fort på ski jeg og så kom løpinga av seg selv fordi man før i tiden løp veldig mye på beina som skiløper og intervall på rulleski ,det skjedde jo nesten aldri før man kanskje skulle stille i et rulleskirenn……..var løping som gjaldt,rulleski var bare et substitutt for ski sånn at man ikke skulle miste teknikk og styrke .

JEG HAR ALLTID TRUA,DET ER MEG I ET NØTTESKALL.
Men det må ikke bli for komplisert og seriøst,da forsvinner gleden ,ihvertfall for meg og jeg tror også for B.
Eller jeg tror ikke ,jeg vet 😉

(som vanlig skriver jeg litt mye 😂 men skriver bare sannheten og føler det er viktig å få frem endel ting slik at ting ikke misforstås)

NOK OM DET.
Blei ei helt grei økt i dag,litt småskader vi begge må ta hensyn til ,men småskader hører med når man trener 8-12 økter i uka med joggesko og ingen av oss er 20år akkurat og kun har seg selv å tenke på 😉




SOM SAGT ER KROPPEN MIN LITT RAR FOR TIA SÅ JEG SOVNA PLUTSELIG ETTER ØKT 1.
Helt ut av det blå ble jeg tett i nesa,trøtt i øya og litt vondt i hue og bare «blåste av»,merkelige greier.
Men når jeg så våknet 1t senere var jeg liksom i «100 igjen» og klar for en ny økt og verken tett i nesa eller vondt i hue 🤔🤷‍♂️

GYM 2000.
Elipse og spesifikk trening for hamstring/sete.
Også er det jo greit innimellom å trene et sted hvor det er mange folk ,kan «rive litt kjeft» og snakke med andre enn man daglig snakker med.
45min elipse og 25min styrke for «sprettrumpa»😂 …..det fikk holde.



ELLERS GÅR JO DAGENE MED DE UTFORDRINGENE DET INNEBÆRER .
Jeg skal vel ikke klage når alt kommer til alt,men noen ting kan bli bedre ….alltid…….. og sånn er det vel for de aller fleste.

NÅ BLIR DET VEL NETTFLIX ELLER YOU TUBE ,SÅ SANT IKKE SNAP-CHATTEN GLØDER SOM DEN OFTE GJØR PÅ KVELDENE.
Den har forsåvidt glødet i hele dag og det er bare hyggelig det.

Veldig mange som er covid19-smitta nå ,som er fullvaksinerte.
Men som jeg sa til en person «senk skuldrene og slapp av ,du er fullvaksinert og jeg har til gode å kjenne fullvaksinerte som må legges inn på sykehus selv om de er i risikogruppen og med deg som er i utgangspunktet veldig god fysisk form,null problem»
Men jeg vet åssen det er når man begynner å tenke og i tillegg ser nyheter og leser aviser om covid19 .
Men man skal vite at i nyhetsbildet blir overskriftene større enn virkeligheten.

MORRADAGEN KOMMER TIL Å BESTÅ AV FORHÅPENTLIGVIS 2 LØPEØKTER.
Må se an skaden litt,men første økt er planlagt ,som vanlig ,sånn utpå formiddagen engang 😉

HA EN FIN NATT .