IKKE VET JEG HVORFOR,MEN FORMEN ER HELT NYDELIG FOR TIA.
Kanskje er det videosamtalene fra Kina som gjør det,eller kanskje er det at jeg endelig har fått trent skikkelig med joggesko.
Det er ihvertfall hevet over enhver tvil,rulleski er ikke en treningsform man kommer i form på…….så sant man ikke kun går motbakker med høy puls.
Rulleski er fin trening for styrke og bittelitt teknikk og hvis man går intervaller /distanser i motbakker.
Skal man bli i bedre form,altså heve kapasiteten, er det kun løping som gjelder og jeg syns det er trist å se at altfor mange under elitenivå bruker altfor mye tid på en treningsform som faktisk gjør at de får dårligere 02-opptak og dårligere motor…….men men de skjønner det kanskje etterhvert.

Unntaket er selvfølgelig de som satser på langløp….der trengs ikke spesielt høyt 02-opptak og man må være god til å stake lenge…..

Harde økter med skøyteski kan til en hvis grad bidra til en grei motor,men da skal man trøkke til under hele økta.

Trenger jo ikke å være utdannet fra Idrettshøyskolen for å forstå dette………..

VIDEOSAMTALER FRA KINA , 2 TRENINGSØKTER,NYE JOGGESKO OG SKISTØVLER FRA BOTTOLFS-SPORT VIKERSUND OG SNART JOBB. PERFEKT DAG.
Skal ikke si så mye om verken video-samtalene eller Bottolfs sport annet en at jeg er kjempefornøyd med servicen og interessen hos Intersport Vikersund(Bottolfs sport).
Nye joggesko og skistøvler til en veldig hyggelig pris ……..morsomt å bli vist litt interesse og stor takk til Tom Bottolfs og Nils Einar Hervig 😉



DAGENS TRENINGSØKTER.
Første økt var staking rulleski.
For meg er dette kun en form for styrketrening og et forsøk på å få litt «punch» i stakinga,så derfor hadde jeg også 13km såkalt distansetrening pluss noen hurtighetsdrag.
En helt grei treningsøkt .


Hovedøkta i dag var 15 x 2 minutter løping .
Dette er en treningsform som gir meg veldig mye og bidrar til bedre form samt at når det går som det gjorde i dag gjør det også noe med psyken.
Pulsen var høy,beina var lette og jeg løp vel fortere enn jeg har gjort på mange år og da syns jeg det er litt synd at jeg var skadet i nesten 3mnd ,for akkurat nå føler jeg at jeg kunne løpt ned mot 35 minutter på 10km hvis jeg hadde hatt kontinuitet på løpetreninga fra mai ……….kanskje jeg t.o.m kunne løpt fortere.
Hvem vet ????

DA ER DET BARE Å SLAPPE AV RESTEN AV KVELDEN OG KOMME SEG PÅ JOBB TIL RETT TID 😉
Tiden frem til jobb blir for det meste brukt til musikk 😉

HA EN FIN KVEL OG EN GOD NATT.