gleder meg til sommeren

SOM JEG SKREV I GÅR,LIVET MITT I DET DAGLIGE HANDLER FØRST OG FREMST Å HA EN KROPP SOM JEG KAN BRUKE TIL DET JEG LIKER BEST,TRENING OG ALLER HELST LØPING.
Den siste tia har mye «stanget i mot» med uforklarlig form samt en setemuskulatur som ikke har spilt på lag.
Men etter en privat behandlig i kveld med en lengre samtale om nerver,muskler,antistoffer,hormoner og ,ja det meste som har med kroppen å gjøre ble jeg ganske optimist.

Regner med at jeg ,som veldig mange andre har hatt covid19 uten å vite om det,derfor blir nå smittetallene større fordi veldig mange ikke vet at de har covid19 og selv om man er fullvaksinert kan man jo gå rundt og smitte hvem som helst.(det siste håper jeg alle vet)
Vaksiner er kun egoistisk,dvs den kun beskytter deg selv til en viss grad ved at man evt får et lettere sykdomsforløp om man skulle bli smittet.
De som har stått for de større utbruddene er jo de som ikke var vaksinert,barn og ungdom,fordi mange fullvaksinerte går rundt med covid-19 uten å være klar over det og smitter andre.
Nok om det,men da fikk jeg en veldig god forklaring på hvorfor formen har vært relativt dårlig generelt med slapphet og hodepine.


Setemuskulaturen er dønn stiv,spesielt piriformis og en muskel ved siden av(ovenfor) som jeg ikke husker navnet på,samt en muskel langs låret(husker ikke navnet på den heller).
Derfor smerter ved løping ,og jo høyere fart/mer kraft jo mindre oksygen til muskulaturen og så stopper det helt,litt forenklet forklart.

Men det positive var at behandlingen var veldig enkel .
Så da blir jo alt bare fryd og gammen da etterhvert ,innen relativt kort tid👌

Og med private avtaler blir det jo en smal sak å fikse.
AKKURAT SOM JEG ER VANT MED OG SOM JEG LIKER.
Hater å må bestille timer og vente mer enn 2 timer 😂

TRENINGSMESSIG HAR JEG TATT DET HELT MED RO I DAG.
Elipse snaut halvannen time,30km, merkes jo knapt,men var jo greit fordi den bidro til lett blodgjennomstrømning,men ikke la det bli en vane…….gørr kjedelig. snittpulsen var på 95 hjerteslag i minuttet 😂😂 er det trening 🤔 visstnok i noe som heter sone 1.
Styrketreninga i vel 35min var vel mest for det sosiale,men jeg løfta vel en vekt i ny og ne for syns skyld 😂
Men jeg kan skrive 2t i treningsdagboka da 😉



VÆRT PÅ JOBB OG TRODDE ETTER EN NATT UTEN SØVN AT DET SKULLE BLI STREVSOMT.
Men tydeligvis tåler man et døgn i ny og ne uten søvn for jeg har ihvertfall ikke merket noe til tretthet ,men så har det skjedd noe hele tia da.
Kjekt det innimellom.

DA ER DET BARE Å LADE OPP TIL EN NY DAG I MORRA SOM STARTER LITT TIDLIGERE ENN JEG HADDE REGNET MED.
Men som ellers i livet er det en fordel å være litt fleksibel og når treningsvenninna må ut et par timer tidligere enn vi hadde regnet med så har vi jo en avtale og herregud hva betyr 2 timer i forhold til å bryte avtaler???
Nei vettu hva så firkanta er jeg ikke lenger ,må treningsvenninna ut 2t tidligere ,ja så er det bare å hive seg på.
En annen gang kan det være jeg som trenger å begynne på et annet tidspunkt enn den opprinnelige planen.
Det handler om å «gi og ta».
Men trøtt kan det hende jeg er 😂 og må nok belage meg på å være mer «heia-gjeng» enn sparringspartner i morra,sete er fremdeles stivt .
Men uansett ,avtale er avtale og det er kult med en rimelig fast treningspartner.

MEN NÅ BLIR DET SOFAEN ETTER 13-14 TIMER I ACTION.

HA EN FIN KVELD