JEG ER KJENT FOR Å TRENE MYE,MEN HAR ALDRI GJORT NOE I NÆRHETEN AV DET JEG SKAL GJØRE NÅ.
Mange har gjort mye mer villere ting enn meg,så sånn sett ække dette noe for historiebøkene.
Men for meg er det det……

Men jeg tenkte som så» tenk på alle de flyktningene verden over som går i dagesvis i håp om et bedre liv,men minimalt med mat og drikke.
Da må jaggu jeg,som er godt trent og bor i verdens rikeste land og hvis det skulle gå galt ,få all den hjelp jeg trenger,klare å gå nærmere 500km på rulleski.
Greit å sette ting litt i perspektiv.



Joda jeg gikk 120km på alt jeg orka i ensom majestet ,dengang verdens lengste turrenn, i 1994.



Har løpt sammen med Roar Bye og Kristen Aaby sinnsykt fort t/r Grønnknuten fra Hæretoppen på 90-tallet, noe INGEN i Modum eller midtfylke hadde klart i 2021.(er nok den tøffeste treningsturen jeg noen gang har utført)
Hører med til historien at jeg sprakk etter 5t da,de andre var jo mye bedre enn meg med joggesko.
Løpt fra Drammen til Vikersund et par ganger og vi ble da omtalt som «de siste vikinger».Der også bl.a med Kristen og Roar.(selv om det var en kosetur i forhold)


Gikk halvhardt på rulleski rundt Tyrifjorden(105.7km) for 14 dager siden,uten å egentlig være spesielt sliten.



Har staka fra Stavanger til Flekkefjord ca 16mil over noen ekstremt tunge «fjellpass» som jeg ikke var klar over i 2015.
Snittfart første 10mil var 3min/km ,men det ble tungt på slutten.
Brukte vel 10-timer effektivt.


MEN NÅ SKAL JEG GÅ FRA GEITHUS TIL STAVANGER PÅ RULLESKI OG SELVFØLGELIG UTEN FØLGEBIL ,DET ER JO JUKS,OG RUTA JEG HAR VALGT ER UT I FRA MAPS 489KM.
Kunne valgt en kortere rute,men ved å gå noen mil (8) lengre ,slipper jeg to stygge utforkjøringer og dårlig vei mellom Høydalsmo og Dalen.
Ikke redd for antall kilometer,ikke redd for å evt gå 45 timer i strekk uten søvn,eneste jeg er redd for er at jeg skal bomme på ferister over mot Ryssand og over Sirdalsheiene og at sekken på ryggen skaper problemer for skuldrene.

Hvor lang tid jeg bruker har jeg null peiling på…….er formen god kan jeg gå under 36 timer……..er den «sånn passe» kan jeg fort bruke 50 og skulle den være helt ræva ,må jeg sove underveis.
Verste senariet er at jeg må «bryte» men det skjer kun hvis utstyret skulle skjære seg totalt,noe jeg tro ikke kommer til å skje…..men man vet aldri.


Må jogge ned ihvertfall 3 utforrkjøringer,det vet jeg og da går jo snittfarten drastisk ned og vet også at jeg kommer til å gå saktere og saktere etterhvert,men 4min pr km på 2èr hjul bør jeg klare hvis alt klaffer,med form,næringsinntak,uhell osv.

SÅ SER DERE EN RULLESKILØPER MED BLÅ CAPS OG BIRKEBEINER-SEKK PÅ RYGGEN ER DET BARE Å HEIE 😉 TAR OGSÅ I MOT ALT AV DRIKKE(IKKE SPRIT DA) ,MEN ER LITT SÆR PÅ MAT 😂 SJOKOLADE OG LESFSER(uten kanel) ER GREIT.



DET ER OGSÅ LOV TIL Å SLÅ FØLGE MED SYKKEL ELLER RULLESKI .
Så da sees vi kanskje????


DETTE ER EN TUR JEG HAR TENKT PÅ I MANGE ÅR,MEN ALDRI FØLT MEG KLAR.
Men nå går det så lett på rulleski for tia at og jeg er i veldig god form,så dette er den eneste muligheten jeg har tror jeg…….
Så med Pink og Bee Gees på øret skal nok dette gå veldig bra,med eller uten selskap.


HA EN FIN SØNDAG…JEG SKAL JOBBE HELE DAGEN MEN FØR DET MÅ JEG UT Å LEA PÅ KROPPEN 😉 MED JOGGESKO.
viktig med bevegelse ,hver dag …..kroppen er faktisk lagd for å bevege seg ….innaktivitet,fysisk og psykisk helse, er samfunnets største utgift i 2021.

SEES I STAVANGER