ELLER DAGEN STARTET VEL IKKE AKKURAT MED LØPETUR.
Men den aktive delen av dagen for min del startet med løpetur og vi var vel enige om at været gjerne kunne bli sånn som nå frem til jul 😉 6-7 grader,ingen nedbør og vindstille 👍

LØP EN RELATIV FAST RUNDE MEN KORTA LITT NED PGA «TUNGE KROPPER».
Kroppene i seg selv ække så tunge 😉 men hender jo at formen varierer litt for livet består jo ikke bare av trening,soving og spising som hos toppidrettsutøvere.
Så det er jo relativt vanlig med litt svigninger.
Så da er det jo greit av vi er to så går økta ihvertfall litt lettere fordi man har noen å prate med å glemmer litt bort at det går tungt.
Vi har vel hatt mange økter som hadde blitt grusomme alene ,men som blir ok selv om man er trøtte etter nattevakter eller er slitne p.g.a andre ting ,eller rett og slett bare har en dårlig dag og humøret ikke er helt på topp.
Og når man trener mye sammen er det viktig å ta hensyn til hverandre og være åpne om alt mulig og der er vi gode,noe annet hadde ikke nytta.

MULIG FOLK REAGERER PÅ FØLGENDE.MEN DET ER GODT MENT.

Jeg har aldri før hørt på en podcast ,men har fått med meg at det er ganske interessant ,ihvertfall Podcasten «i det lange løp«

Så min første Podcast var «bør kvinner trene likt som menn».
Hvorfor? Jo fordi jeg har jo snakket med mange damer oppigjennom årene og har jo skjønt at menstruasjonsperiodene kan for mange være veldig utfordrende mens det for andre ikke spesielt plagsomme.
Har jo hørt om kvinner som prøver å utsette disse homonelle periodene for å gjøre det bra i enkelte konkurranser og har alltid hatt spørsmålet «er det bra for kroppen»

Og i og med jeg trener mye med en kvinne og jeg vet jo når liksom,ikke at jeg har opplevd at vedkommende har hatt store utfordringer med dette,men man vet jo aldri,så er det jo grei å skjønne og evt kunne ta litt hensyn også til dette som alt annet.

Også har jeg jo fått med meg at endel toppidrettsutøvere på kvinnesiden har justert treningen de siste årene nettopp p.g.a dette med stort hell.

Jeg er god på trening,alternativ trening ved skader og psyke pga ulike ting,,men jeg mangler som sikkert de fleste menn forståelse for akkurat dette som har med hormonelle utfordringer hos kvinner,så for å forstå, ble dette min første Podcast.
Og JA det var ganske interessant.
Kunnskap alle menn som er trenere for jenter og kvinner bør tilegne seg og selvfølgelig at man er åpne om dette,for det er jo ikke farlig å fortelle .
Er jo en helt naturlig del for alle kvinner som vi menn ikke bør ha noe problem å høre på,prøve å forstå og snakke om.
JAJA NOK OM DET.

DERETTER VAR DET NED TIL MJØNDALEN Å FÅ SEG EM OMGANG PÅ RUMPA .


Altså trykkbølgebehandling på setemuskulaturen ,ikke noe mer spennende enn det, heldigvis sier nå jeg 😂

Snakka om det på løpeturen i dag siden begge har litt av det samme problemet,kjipt å gå skada å ikke få gjort det man ønsker fullt ut.
Så finnes det sikkert ulike måter å takle det på,men jeg er sånn at jeg ikke klarer å ta meg fri fra trening 2-3 dager eller trene mye alternativt ,er jo lei etter 1 dag 🙈 og jeg er ikke alene om akkurat det 😉
Så da fikk jeg ta den røffeste og mest effektive behandlingen som finnes pr i dag i forhold til dette,så får jeg se hvor mange jeg må ha…….

ETTER DEN BEHANDLINGEN SPURTE JEG «HVA MED BELASTNING NÅ?»
«Dra en tur i svømmehallen,gå en tur eller noe annet lett bevegelse.»
Så da dro jeg på GYM2000 og gikk 15km på elipse.
Og jaggu dukka ikke Helge Syvertsen opp der også(litt tilfeldig da) å spurte åssen det gikk og var fornøyd med at jeg hadde gått på elipse 👍



DA ER DET SNART JOBB .
TVn står på med Nederland – Norge på skjermen ,følger ikke så godt med men får vel se andre omgangen.



MORRADAGEN BLIR LITT AV DET SAMME SOM I DAG.
Skal ihvertfall starte dagen som i dag når jeg er ferdig på jobb 👍
Så får vi håpe kroppene er litt lettere,ikke i kilo med sånn følelsesmessig.

HA EN FIN KVELD OG NATT.