DEN GANG FOR LENGE LENGE SIDEN NÅR JEG SATT LØYPEREKORD I FINNEMARKSLØPET 13KM TERRENG.

ETTER AT JEG BEGYNTE Å TRENE MED EN GJENG I MODUM FOR CA 1ÅR SIDEN HAR JEG FRA Å «BARE TRENE UTEN MÅL OG MENING» SETT AT DET ER VELDIG MORO Å HOLDE FLEST MULIG BAK MEG OG SÅ BEGYNNER JEG PLUTSELIG MED TESTER I MOTBAKKER OG SKIKKELIG SERIØST OPPLEGG FORAN ET LØP PÅ 5KM🤔 SKYLDER PÅ DAMENE 😉
Men hvor smart det er i forhold til formen vet jeg ærlig talt ikke,men får se da………..5km er uansett altfor kort for meg,men tiden vil jo gi en pekepinn.

Når jeg dreiv med langrenn trena jeg stort sett samme mengden alltid og foran renn som var litt mer status og som jeg håpet å gjøre det bra i har jeg prøvd mye rart ,men det som funka best var rett og slett å trene med samme mengde men litt roligere.
Men det var ski, og ski kontra løping er ganske stor i forhold til belastning.
Løping har jeg aldri prøvd å legge opp noe form til ,men satser på at erfaring gjennom mange år gjør at jeg gjør det rette.

AKKURAT I SKRIVENDE STUND HAR LØPSFORMEN VÆRT STABILT STIGENDE BORTSETT FRA SISTE UKA HVOR JEG HAR SLITT MED LÅRA.
Men det er jo noe jeg alltid har slitt med jevnlig, uten at jeg har noe 100% god forklaring.
Kan tro mye,men egentlig vet jeg ikke………det kan være alt fra en infeksjon man ikke kjenner i det daglige,til for mye langt,for mye syre,for lite næringsinntak,feil næringsinntak,for lite trening,for lite søvn mm
Men detta går over i løpet av kort tid………..


DAGEN I DAG STARTET IHVERTFALL MED EN LØPETUR MED HU JEG OFTE LØPER SAMMEN MED.
Typisk restitusjonstur ,dvs en lett joggetur.

Og det er jo vi som har drevet med tester og opplegg den siste tiden også ,så skulle det ikke funke for meg så håper jeg det funker for Benedicte,jeg kan uansett aldri være i nærheten av de tidene jeg har løpt på …..men konkurranseinstinktet er på samme nivå og blir jo litt grinete hvis jeg ikke løper så bra som jeg håper 🙈

Men uansett….dagens tur med joggesko…..🏃‍♀️🏃‍♂️

DAGENS ANDRE ØKT STOD MELLOM RULLESKI OG STYRKE,DET BLE EGENTLIG BEGGE DELER MEN RULLESKI BARE SOM OPPVARMING.
Sliter litt på hjula 🙈
Kjøpte nye rulleski 10 juni ……nå er bakhjula utslitt ihvertfall vonde å gå diagonalgang med og må jobbe med hoftene for å holde de stabile på staking.

Har jo ikke råd til å kjøpe nye rulleski annenhver mnd og hjul er jo enda dyrerer…..SÅ får vel slutte å gå på rulleski da ??
Nei kommer ikke til å gjøre det,syns det er moro jeg ….men skirenn kommer jeg 99.9% aldri til å gå mer,jeg var jo drittlei revolusjonen innen smøring og struktur på begynnelsen av 2000-tallet,men NÅ er det jo helt spinnvilt……..Ikke noe for meg ihvertfall.

STYRKEØKTA VAR FØRST 16MIN FOR SKULDRENE,EGENKOMPONERT TRENING FØR 30MIN YOU TUBE.
Jaggu godt noen har tipsa meg om dette for jaggu er jeg svak i kjernemusklene 🥵 som er de viktigste musklene for å holde ryggraden oppe,unngå skader i hofter,knær osv……..så det er bare å «jobbe på».




ELLERS HAR JEG FERIE OG MASSE ,ALTFOR MASSE ,TID .SÅ DA HAR JEG FAKTISK SETT DET MESTE AV FRIIDRETT FRA OL.
De andre idrettene gadd jeg ikke å se på……jo forresten så litt på TÅRNSTUP for kvinner før første treningsøkt,og fy flate å gode de beste er…….vanvittig å se på.
Var ei på 14år fra Kina hu fikk vel 7x10poeng i det ene stupet. Aldri sett på maken til perfeksjonisme…….

.Vi kan snakke om Warholm og Ingebriksen som deltar i øvelser som kan måles med stoppeklokke,men det finnes mange andre som utøver prestasjoner verden knapt har sett maken til i andre idretter.
Må ikke glemme det.

Jeg er muligens litt rar men har sett stup ofte jeg i mesterskap på linje med turn,syns egentlig det er kult å se på ,samt svømming.

Men hu fra Kina,aldri sett maken…..ihvertfall i det stupet.
Etter en sjekk på internett fant jeg ut at hun vant gull og heter Quan Hongchan.

Dette er helt Outstanding……..bare se videoen.


DA LAR JEG DET BLI SISTE VIDEOEN I KVELD.

SÅ FÅR VI SE HVA MORGENDAGEN BRINGER.

Neste jeg gleder meg til i OL er 1500m finalen for menn på friidrettsbanen,det tror jeg blir en ny Norsk og Internasjonal historisk begivenhet av de aller største ……det også :

HA EN FIN KVELD OG NATT MED ELLER UTEN OL.