å faen er det sånn jeg ser ut uten filter,plastisk kirurgi eller andre metoder for å virke bra utad ……samma det får ikke gjort så mye med det 😉

Som overskriften sier er jeg kjempefornøyd med de siste dagene.
Når jeg sier det ,handler jo det selvfølgelig om fysisk form og at treningsopplegget mitt har klaffet 100%.
Er vel uinteressant for folk flest å lese om mine hypoteser angående trening og det å komme i form ,så det får vi ta en annen gang.
Men det handler om å «kjøre seg i senk» for så å bygge seg opp,enkelt prinsipp og det funker.
Historisk sett har det alltid funket for de aller fleste.

Fotograf Kristen Aaby.





EKSTREM GOD FORM SIDEN TORSDAG OG I DAG LØP JEG SÆTERLØPET MUTTERS ALENE SOM EN HALVHARD ØKT OG KROPP OG BEIN FUNKA AKKURAT SOM JEG HADDE HÅPET.
Så er det jo da litt dumt at dagens Sæterløp var «rammet» av covid19 og ikke ble arrangert som en konkurranse med startnummer og nerver.
Jeg sier det fordi i dag kunne jeg løpt nesten like fort som i «gamledager» med startnummer på brystet og litt drahjelp.
Og det er egentlig helt fantastisk for jeg har vært skada i en achilles i nesten 3mnd og ,jo jeg har løpt men så å si aldri fort et par bakkedrag og noen utfor-distanser er det eneste før de siste 14 dagene.
Så å si all intensiv trening har foregått på rulleski og det er ikke godt nok for å komme i form.…..rulleski er greit det i lange tunge motbakker for 02-opptak,men da skal bakkene være lange og sammenhengende og det får man sjelden til.
Men når man er skadet må man bruke de metodene man har og jeg har vært veldig flink til å få hardøktene så harde som mulig tross rulleski.
MYE RULLESKI GIR DÅRLIG 02-OPPTAK .LØPING ER BESTE RESEPT.OG JEG MENER FREMDELES AT DE FLESTE LANGRENNSLØPERENE UNDER ELITENIVÅ HADDE HATT MER UTBYTTE AV MER LØPING OG MINDRE RULLESKI OG HELSESTUDIO.
02-OPPTAK ER ROTEN TIL GOD FORM OG KAPASITET


DAGENS SÆTERLØP :VALGTE Å STARTE 1T ETTER ALLE ANDRE.
Grunnen til det var rett og slett at jeg ville løpe alene og ta en halvhard økt,samt at jeg som jobber mye nattevakter har problemer med å sove om nettene før klokka 3 og i natt ble klokka 5…..så da passet det bedre å starte kl.12 enn kl.11.
Løp rolig i starten men etter ca 2km la jeg på litt trykk og holdt samme trykket løpet ut……..så ikke på klokka underveis,løp på følelse og aldri har jeg vært mindre sliten ved innkomst.
Klokket inn på 1t43min….ei egentlig dårlig tid hvis jeg hadde «gønna på fra start» men jeg hadde mye å gå på. og ikke bare fysisk,men jeg løp med noen lefser av noen sko som hadde null respons på veiene de site 5km(sånn er det å ha dårlig råd)
VELDIG MORO.



RULLESKI STAKING FOR Å HENTE BILEN.
Etter å ha skravla med noen folk tok jeg på meg rulleskia og staka de 15-16km opp til Solumsmoen for å hente bilen.
Helt greit ,ikke sliten i hjerte/lunge eller i beina men faktisk dønn stiv i skuldrene , noe som tyder på dårlig løps -økonomi ,at jeg løper anspent med skuldrene.


EN FANTASTISK MORSOM OG OPPLØFTENDE DAG FOR EN «GÆRNING» PÅ 54 😉

ELLERS ER JO LIVET PÅ DET JEVNE.
Ikke så mye av skryte av utenom god form for en på 54…..dårlig økonomi,litt for lite kontakt med ungene,for lite og for tilfeldig sex,mye jobbing(som jeg faktisk syns er helt greit) og litt for lite sosial.
Men men alt dette er jo snakk om prioriteringer.

I MORRA……NY DAG OG NYE MULIGHETER PÅ ALLE FRONTER .