FORRIGE UKE BLE LITT «BÅDE OG»
Jobbmessig var det jo greit,det er jo alltid greit selv om jeg gleder meg litt til å få en annen turnus med litt færre nattevakter.
Men jeg jobber det jeg skal og gjør det jeg skal og liker å ha en fleipete men også seriøs tone på jobb og der er vi jo heldige alle sammen.

TRENINGSMESSIG GIKK FRA POSITIVT TIL FRUSTRASJON TIL IGJEN OPTIMISME.
Men at det ble litt frustrasjoner har jeg bare meg selv å takke når jeg absolutt måtte prøve å holde følge med treningsvenninna på ei intervalløkt med en halvdårlig hamstring som da igjen ble veldig dårlig,men men sånn er det «lærer aldri» 🙈

Men etter en behandling hos Helge Syvertsen steg optimismen igjen og i går kunne jeg faktisk løpe sånn ok og litt «halvlangt» dog ikke fort ,men uten smerter.
Selv om jeg knapt klarte å sitte på rumpa resten av dagen 😂

Regner med å begynne med trykkbølgebehandling i løpet av de nærmeste dagene,så det blir nok bra med litt røff behandling.

Så treninga forrige uke var jevnt over dårligere enn jeg er tilfreds med,men men sånn er det.
For de interesserte : 83km med joggesko hvorav 2 halvveise intervalløkter,begge var artige men ble for dårlig intensitet over tid pga skaden.
Totalt trening med yoga,styrke,elipse,trappegang og løping/jogging var 14t41min.

SATSER PÅ Å LØPE MEST MULIG MEN FORANDRER ENDEL PÅ TRENINGA OG FORHÅPENTLIGVIS MEST MULIG MED TRENINGSVENNINNA.
Jobbing og hvordan turnusene faller ut bestemmer jo mye i så måte.

Men heller 2 korte økter enn en lang.
Tror nok det er smart når man «drar på åra» og tror faktisk mange vil ha best utbytte av sånn trening uansett alder,men det må jo passe med jobbing,familie osv….men man får som regel til mye hvis man vil .

Være med på fellestreninger de dagene det passer.

Får holde med EN lengre tur i uka på rundt 20km,og noen ganger med litt høyere fart enn sånn 5-6 min/km-tempo,ned mot 4.20-4.30…..jeg har alltid hatt gode resultater med halvhard trening,dog på ski,men har veldig tro på noen halvharde lengre økter i ny og ne også med joggesko selv om belastningen på sener,muskulatur og ledd er mye større med joggesko enn all annen kondisjonstrening.

Fortsette med Yoga og styrke for kjernemuskulaturen.
Også blir det nok noen skiturer i vinter og noen rulleskiturer på sommerhalvåret når det er varmt og deilig.

Målet mitt for neste løpssesong er under 37.30 min på 10km og ganske overbevist om at da holder jeg såvidt følge med Benedicte neste høst eller ihvertfall i løpet av 2år.
Det hadde vært kult om hu løp på 37.30 og det har hun all mulighet til,hvis hun ønsker da ,det er jo ikke min sak å bestemme i så måte. Men såpass greie på løping har jeg at jeg ser det,men steg for steg å skynde seg langsomt er ofte smart 😉

Alltid likt lengre løp best, så lengst ned mot 1.20t på halvmaraton er et mål.
Maraton løper jeg nok ikke,ikke interresant å løpe maraton dårligere enn 2t40min har jeg alltid sagt og den tid er nok forbi ,da blir jeg heller med på lengre skogsløp.

Også hadde det vært moro å løpe løp jeg aldri har løpt litt rundt omkring i Norge.

Vi får se åssen det går,men man må ha noen mål.

NÅ FÅR JEG VEL SNART UT Å LØPE EN KORT TUR.

HA EN BEST MULIG DAG 💥